Diskuze - poradna

Pája 2016-06-27 13:11:32
na krční páteř se musím taky zaměřit, protože v posl... více


JoeLODE 2016-06-25 17:47:01
Hello! http://www.viagraonlinebuy.net/ , http://www.sildenaf... více


RobLODE 2016-06-12 17:44:25
Hi! welcome! *** sales, *** online order, canadian ***... více


pavla 2016-06-02 15:00:02
A jak bych tedy měla vybírat masáž pro tátu, který má... více


Vendy 2016-04-26 15:29:48
Tak masáže mohou mít různou úroveň, a i když je šiko... více


Emilie 2016-04-09 16:56:32
V poslední době mám hodně zatuhlý krk. Je nutné chodit... více


Klary 2016-02-29 19:09:28
A doktorka vám k tomu nic neřekla? Nejsem odborník, ale j... více


ružena 30 2016-02-10 18:27:16
Dobry den mam hnutou krčni pateř o dva milimetry spadly ra... více


Příběhy našich čtenářů...

DOTAZ :
Martina, 31 let
Od dětství trpím na bolesti hlavy, hlavně po ránu. Když se probudím, cítím tupou bolest hlavy, někdy mám závratě a ztuhlá ramena. Často musím užívat analgetika, někdy mě však ani nezabírají. Svěřila jsem se obvodní lékařce a ta mi sdělila, že půjde pravděpodobně o Migrénu. Pro jistotu mě odeslala k odbornému vyšetření na neurologii. Tam jsem absolvovala různá vyšetření, např. očního pozadí, EEG, rentgen hlavy a krční páteře. Vše se zdálo být v normě, jen na rentgenu se ukázala blokáda krční páteře. Neurolog mi řekl, že bolesti hlavy jsou způsobeny právě krční páteří. Blokády mohou nastat nesprávným držením těla, přílišným vytahovaním hlavy dopředu (tzv. učitelským krkem). Samozřejmě i špatná poloha těla při spánku tomu napomáhá. Dostala jsem léky (opět převážně analgetika), chodila jsem na rehabilitace, nicméně bolesti hlavy se stále vracejí. Může mi někdo poradit?

ODPOVĚD :
Dobrý den. Bolesti hlavy způsobené krční páteří jsou jedny z nejčastějších. Jde skutečně o dlouholetý špatný návyk držení těla, kdy se ramena i hlava chýlí víc dopředu. Léčba je složitá, protože zvyk je železná košile a málokdo je schopen najednou držet tělo a hlavu zpříma. Často tomu i neblaze napomáhá práce, např. u počítače. Je nutné zapojit pevnou vůli a trpělivost, změnit životní styl. Každodenně zařadit pár cviků na procvičení hybnosti krční páteře, při ztuhlosti nahřívat ramena a páteř horkou sprchou, naučit se sedět i chodit zpříma. Před usnutím zkontrolovat, zda je polštář pouze pod hlavou tak, aby udržel hlavu v ose. Zároveň srovnat a uvolnit záda i ramena, stahovat je spíš dozadu a dolů. Nikdy by se nemělo usínat s vytaženými rameny, okolní svaly se pak dostanou do spasmu (křeče) a to může způsobit blokádu krční páteře, která se ráno projeví ztuhlostí a silnou bolestí hlavy.
K nácviku rovného držení těla lze zakoupit různé ortopedické pomůcky, které páteř fixují. Důležité je však udržovat svaly, které drží páteř v dobré kondici a délce. To je možné jen pravidelným a cíleným cvičením. Podpůrnou léčbou mohou být i různé doplňky stravy, které dodávají potřebné minerály a uvolňují ztuhlé svalstvo. Cesta od bolesti je dlouhá a trnitá, je však lepší než trpět a polykat prášky.